googleSEO - optimizacija web sajta za Google i druge pretraživače

Uopšteno o optimizaciji za pretraživače (SEO)
Ovu stranicu posvetili smo optimizaciji web sajta za pretraživače, odnosno SEO. Skraćenica SEO predstavlja Search Engine Optimisation, ili u prevodu prilagođavanje - optimizacija web sajta za pretraživače. Reći "SEO optimizacija" nije baš korektno kao što ne kažemo ni CD disk, ali se upravo tako najčešće koristi.

Zašto je nužno optimizovati web sajt? Zato što kod dobro optimizovanih web sajtova više od 80% posetilaca dolazi upravo preko pretraživača. Retko ko će pamtiti adresu nekog web sajta. Obično se pamti ono što smo ukucali na Google da bi došli na neki web sajt.
Osnovni cilj optimizacije web sajta - SEO je dostizanje TOP 10 pozicije u rezultatima pretrage za određenu ključnu reč. Jednostavno, cilj je izaći na prvu stranu Google-a za ključnu reč koja predstavlja Vaš web sajt. Za komercijalne web sajtove to je od izuzetnog značaja jer ima direktnog uticaja na poslovanje, te u svetu nije neobično da se za optimizaciju web sajta (SEO), izdvajaju veća sredstva nego za samu izradu web sajta.

Ključne reči i optimizacija sajta
Google (i ostali pretraživači) koristi preko 200 kriterijuma po kojima vrši rangiranje web sajtova u rezultatima pretrage. Koji su to kriterijumi i po kom algoritmu rade, jedna je od najstrože čuvanih poslovnih tajni, ali na osnovu proučavanja i iskustva SEO stručnjaka, danas se dosta zna šta je to što Vaš web sajt može podići u TOP 10, a šta je to što može dovesti i do toga da Vašeg web sajta uopšte ne bude među rezultatima pretrage.
Optimizacija web sajta (SEO) najlakše se radi u toku same izrade web sajta. Nećemo Vas opterećivati šta sve mi moramo uraditi za dobru optimizaciju web sajta, već koja je Vaša obaveza u tome.
Jedan od najvažnijih faktora dobre optimizacije web sajta je jedinstven i kvalitetan tekst na internet stranicama. Vaša obaveza je da obezbedite sav materijal za web sajt, a to znači i kvalitetan tekst. Složićete se, da nijedan web dizajner ne može poznavati Vaš posao bolje od Vas samih. Zato je nužno da sami sastavite tekstove koji će se naći na stranicama vašeg web sajta. U tim tekstovima, bitno je da prepoznate ključne reči koje posetioce trebaju dovesti na Vaš web sajt.
Ovde pokušajte da razmišljate kao Vaši posetioci: "Šta će neko da ukuca u Google pretraživač i naći upravo Vaš web sajt"? Čak Vam predlažem da u društvu sa svojim prijateljima napravite mali eksperiment. Recite im otprilike "Vi znate čime se ja bavim. Šte bi ste vi kucali u Google kada bi ste tražili proizvode (ili usluge) koje ja nudim?". Zapišite njihove odgovore, jer su vrlo dragoceni za buduću optimizaciju web sajta.
Kada se kaže "ključna reč" ne misli se samo na jednu reč, već na ceo ključni izraz koji se može sastojati od više reči. Svaka web stranica treba da ima jednu glavnu ključnu reč (ključni izraz) i više sekundarnih ključnih reči (ključnih izraza). Najveću pažnju treba posvetiti naslovnoj stranici, gde bi se trebala naći glavna ključna reč za ceo web sajt.

 

FacebookLinkedIn

WEB STUDIO

 

veb studio2

SARADNICI

  • image01.jpg
  • image02.jpg
  • image03.jpg
  • image04.jpg
  • image05.jpg
  • image06.jpg
  • image07.jpg
  • image08.jpg
  • image09.jpg